top of page
לוגו בית ספר מונטסורי
  • Whatsapp
  • Instagram
  • Facebook

אורחות החיים בבית המונטסורי 

אורחות החיים בבית הספר המונטסורי נבנו בתהליך ובהסכמה על בסיס חוזר מנכ"ל "אקלים חינוכי מיטבי והתמודדות מוסדות חינוך עם אירועי אלימות וסיכון" (הוראת קבע מספר 0394).

צוות המורים יחד עם התלמידים ישבו והחליטו יחד על הכללים ועל מדרג התגובות, כמו כן גם עם ועד ההורים, והגענו להסכמות אלה.

אורחות החיים- כללי

מדרג התגובות

הכללים

החצר היא שלנו נשמור עליה ונהנה ממנה

מדרג התגובות

הכללים

בפעם הראשונה: נעיר ונפנה את תשומת לב הילד.ה.

בפעם השנייה: התלמיד.ה תשב/ישב 5 דקות בהפסקה.

בפעם השלישית: ישב הפסקה שלמה ויידוע הורים.

פעילות בחצרות תתקיים אך ורק בליווי מבוגר. רק לאחר שנדע מיהו המבוגר האחראי בחצר נוכל לצאת ולהנות ממנה.

בחצר הגדולה משחקים משחקי כדור  ומותר לרוץ , תוך שמירה על מרחב אישי. במשחקי כדור נשמור על אווירה ספורטיבית, חברית ובונה.

סכסוכים במהלך משחק כדור פותרים בעזרת מילים ולא באלימות. מורה תורנית שם כדי לעזור ונפנה אליה לפתרון בעיות.

כולנו מוגנים וכולנו מגנים

מדרג התגובות

הכללים

אורחות- אוכל ותלבושת

אוכלים רק בשולחן האוכל בשעות המוגדרות לנו האוכל שנביא יהיה אוכל בריא ומזין.

אנחנו יושבים כאשר המקום פנוי ונקי, ודואגים להשאיר סביבה נקיה כדי שלבאים לאכול אחרינו יהיה נעים כמו שהיה לנו.

אנחנו מתחשבים בחברים ואוכלים בזמן המוגדר לנו  (זמן שעון)

יש להגיע לבית הספר עם חולצה חלקה ולבוש הולם (אין להגיע עם כפכפים, גופיות, חולצות בטן).

בימים שני שלישי וחמישי יש להגיע עם בגדי ונעלי ספורט. ביום שישי מותר להגיע בלבוש חופשי

אם החלפנו בגדים או הורדנו מעיל/אימונית, נדאג לאסוף אותם ולהניח אותם בצורה מסודרת על המתלה, בתיק או בארונית על מנת שלא יפריעו לשאר חברינו לבית. 

אוכל 

תלבושת

בחתימתנו אנו מאשרים את קריאת וקבלת אורחות החיים בבית הספר המונטסורי, אנו מתחייבים לפעול לפיו על מנת להיטיב את התחושה החיובית והבטוחה של ילדינו ושל כלל הילדים בבית הספר ובקהילה שלנו.


מהבית של:

בפעם הראשונה: נפנה את תשומת  לב התלמיד.ה והתלמיד.ה תתנצל/יתנצל בפני הילד.ה הנפגע.ת.  ויידוע הורים של הצד הפוגע ושל הצד הנפגע.

בפעם השנייה: התלמיד.ה ישב/תשב 5 דקות בהפסקה, התלמיד.ה תתנצל/יתנצל בפני הילד.ה הנפגע.ת. ויידוע הורים של הצד הפוגע ושל הצד הנפגע.

בפעם השלישית: התלמיד.ה ישב/תשב הפסקה שלמה, התלמיד.ה תתנצל/יתנצל בפני הילד.ה הנפגע.ת. ויידוע הורים  הורים של הצד הפוגע ושל הצד הנפגע.

בפעם הרביעית: התלמיד.ה התלמיד.ה תתנצל/יתנצל בפני הילד.ה הנפגע.ת. ישב שיעור בבית אחר ויידוע הורים  הורים של הצד הפוגע ושל הצד הנפגע.

בפעם החמישית: השעיה בבית, עבודה להגשה בבית ושיחה עם המנהלת יחד עם ההורים בבוקר לאחר ההשעיה.

אלימות מילולית ופיזית חריגה תגרור מדרג על פי חוזר מנכ"ל.

אנו מכבדים את חברנו לבית הספר

ומסייעים ביצירת אווירת למידה וחברות מיטבית. 

אנו משתמשים בתקשורת מילולית בכדי להסביר את עצמנו אנחנו לא משתמשים באלימות מילולית אשר אינה נעימה לנו.

במקרה של סכסוך עם חבר, ננסה לפתור בצורה נעימה לשנינו. אם לא נצליח, נפנה למבוגר קרוב שיעזור.

הגוף שלי הוא רק שלי  - אנחנו שומרים על מרחב אישי! אנחנו לא חודרים למרחב האישי של חברינו, לא משתמשים באלימות פיזית ולא נוגעים אחד לשני בגוף הפרטי בלי רשות!

בפעם הראשונה: נעיר ונפנה את תשומת לב הילד.ה.

בפעם השנייה: יסדרו 5 דקות בהפסקה ויידוע הורים.

בפעם השלישית: יסדרו הפסקה שלמה ויידוע הורים.

בפעם הרביעית: ההורים ירכשו את הציוד שנהרס.

בפעם הראשונה: נעיר ונפנה את תשומת לב הילד.ה.

בפעם השנייה: לא יוכל להשתמש בשיעור ברהיט ויידוע הורים.

בפעם הראשונה: נעיר ונפנה את תשומת לה הילד.ה.

בפעם השנייה: התלמיד.ה ישלים/תשלים את השיעור בהפסקה ויידוע הורים.

בפעם השלישית: התלמיד.ה ישלים/תשלים את השיעור בסוף היום. יידוע הורים.

בפעם הראשונה: נעיר ונפנה את תשומת לב הילד.ה.

בפעם השניה: הילד.ה ישב/תשב בצד על כסא ולא תשתתף/ישתתף במשחק.

הציוד הוא של כולנו אנחנו שומרים עליו ומחזירים למקום כדי שנוכל להנות ממנו בפעם הבאה. 

העזרים הם של כולנו אנחנו שומרים עליהם ומחזירים למקום כדי שנוכל להנות מהם בפעם הבאה. 

המשחקים הם של כולנו אנחנו שומרים עליהם ומחזירים למקום כדי שנוכל להנות מהם בפעם הבאה. 

לרהיטים בבית שלנו יש ייעוד: על שטיחונים שולחנות ושולחנונים כותבים ועובדים עם חוברות ותרגילים.  אין להשתמש בהם שלא לייעודים אלה.

בסלון שלנו יושבים או על השטיח או על כיסא ומכבדים את כלל חברי הבית. 

ציוד של המורה, המחשב הארון והכיסא הינו אישי נוגעים בו אך ורק ברשות. 

השתתפות בקבוצות הלמידה ובהקניות חשובה להתקדמות ולמידה ולכן היא חובה. 

במהלך קבוצת הלמידה נתרום ונירתם מחברינו לקבוצה וננסה לקדם את הקבוצה ללמידה מיטבית. לא נפריע, נהיה מרוכזים ונסייע לחברינו למעגל הלמידה ככל שיבקשו זאת.

עבודה רציפה במעגל עבודה מול לוח העבודה היא דרך ההשלמה של ההקניה ושל תהליך הלמידה.

במבואה משחקים משחקי קופסה, קוראים ספרים, נחים ולומדים.

bottom of page